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BU Team

Prof. Dr. Stefan Waller
Professor für interkulturelle Marken- und Innovationskultur

Chair of Intercultural Brand-Culture and Innovation at Brand University of Applied Sciences
Academic Director of the at the Sino-German Cooperation Program between the Brand University
and the BNU Zhuhai

  • 2018 Professor at Brand University in Hamburg
  • 2016 Academic Director at the Sino-German Cooperation Program between the Brand University
    and the BNU Zhuhai
  • 9/2015 Guest lecturer at the Tongji University, Shanghai
  • 2014 PHD in Philosophy at the University of Hamburg
  • 2007-2013 Lecturer and Research Assistant at the Department of Philosophy of the University of Hamburg
  • 2000-2007 Studies of Philosophy, Art-History and religious sciences
  • 1996-2000 Studies in Communication Design

Publications (selected)

  • Leben in Entlastung. Mensch und Naturzweck bei Arnold Gehlen, Konstanz 2015. Selbstbild und Sollen. Überlegungen im Anschluss an Gehlen und Kant, in: Puls, Schramm, Waller (Hrsg.), Kultur. Freiheit. Technik., Münster 2017.
  • Vom Verschwinden des Wissens: Robert Menasses Phänomenologie der Entgeisterung, in: Dangel/Kömürcü/Zimmermann (Hrsg.), Dichten und Denken. Perspektiven zur Ästhetik, Heidelberg 2011.
  • Die Moral des Machens. Helmut Schmidt und die Philosophie, in: Zeitschrift für Hamburgische Geschichte Bd. 95, Hamburg 2009.
  • Vernetzung und Institutionsabbau – ein Blick auf Arnold Gehlens Kulturphilosophie, in: Sozialpsychiatrische Informationen, Bonn 2009.